Jednou za čas už se vám asi stalo, že jste si šli lehnout a usínali jste třeba hodinu. Pokud se vám to ale stává častěji než jednou za měsíc, asi je něco špatně. Dnes se podíváme na nejčastější příčiny a možná řešení této proklaté nemoci. Samozřejmě je to u každého individuální a nemusí to platit na všechny, takže rady berte s rezervou, tak jako všechny moje články. Myslím, že pro úvod to bylo všechno a můžeme začít. 🙂

Nadměrné vytížení

V posledních letech se na populaci začal vyvíjet nadměrný tlak, který vyžaduje špičkové výsledky bez chyb. Nejlepší by to bylo samozřejmě v co nejkratší době a za co nejméně peněz. Ano všichni známe vystresované situace, kdy nevíme, kde nám hlava stojí, a stres tak v našem těle narůstá a narůstá. I přes to, že máme různé metody, jak se zbavit aktuálního stresu, který se snažíme odbourat, se v našem těle určitý druh stresu stále drží a v některých případech vyústí v nespavost, bolesti hlavy a různé další fyzické potíže. Někdy si to nepřiznáváme, ale občas jedeme na 110%, a to, jak víte, není tělo schopné zvládat věčně, takže hledá strategie jak být ještě více produktivnější, ale už nedbá na to, kde vzít energii. Takže i když se vám to nezdá, tak v některých fázích je třeba prostě ubrat a věci moc nehrotit, protože já s tímto problémem měla co dočinění a upřímně nikomu to nepřeji.

Mozek mi pracoval 24 h

Asi před dvěma měsíci jsem týden s touto opravdu nepříjemnou nemocí bojovala. Každý den jsem šla spát v 22:00, abych spala osm hodin denně. I přestože jsem ležela v posteli a snažila jsem se usnout, tak blažené koma přišlo kolem dvanácté. To ale nebylo zdaleka vše, protože uprostřed noci jsem se ještě dvakrát vzbudila a nemohla usnout další půl hodiny. Takže jsem se ráno probouzela totálně dead a jak psychicky, tak fyzicky jsem cítila nesmírnou únavu. V této době jsme ve škole měli hodně písemek a já vždycky, když jsem přišla domů, se šla hned učit do té doby, než jsem nešla spát. Svoji daň si to vybralo ve formě přerušování spánku, kdy si můj mozek stále dokola opakoval učivo a jednoduše jel nonstop, i když měl být ve fázi odpočinku.

Lék jménem Kozlík

Protože jsem po třech dnech, kdy jsem takto v noci pospávala, měla dost. Spala jsem o přestávkách na židlích a v hodinách jsem musela působit jako prvotřídní zombie. Protože jsem s tím nemohla nic dělat, tak jsem se rozhodla, že zakročím s bylinkami. Ze začátku jsem vyzkoušela meduňku, která měla údajně zklidňovat, ale o moc lépe se mi po tom tedy nespalo. Jako další bojovou taktiku jsem zvolila přírodní sedativa. Rostlina jménem Kozlík lékařský má velký potenciál právě v boji s nespavostí. Užívá se jako kapky nebo tabletky před spaním a z vlastních zkušeností ho použiji občas i teď, když nemůžu usnout. Jejich účinek přichází asi 15 minut po pozření a první, co pocítíte, je slabost svalů, kterou začne doprovázet zlehka laděná únava, která se postupně zvyšuje. Záleží také ale na množství dávky, protože deset kapek se nerovná třiceti, tak i jeho účinky mohou být rozdílné. Není to ale jen o mé zkušenosti, budu vám teď citovat jednu internetovou stránku o bylinkách: ,,Při užívání Kozlíku lékařského (Valeriana Officinalis) je důležité, že na něj nevzniká žádná závislost a po probuzení se neobjevují pocity omámenosti, které se často objevují u klasických léků předepsaných k léčbě poruch spánku. Kozlík lékařský totiž přímo nevyvolá spánek, nýbrž dokáže organismus natolik uklidnit, že usneme přirozeným způsobem.“ Kozlík by se ale neměl užívat dlouhodobě, takže je nejlepší 3 dny drogu užívat a 3 dny usínat bez ní. Jak už jsem zmiňovala výše, tak mi tento způsob vyhovuje a když nějaké potíže nastanou vím, po čem sáhnout. Takže pro vás, co někdy ne a ne usnout, si myslím, že tato forma by vám mohla vyhovovat. 🙂

To by dnes ode mě bylo asi vše. Doufám, že jsem vám alespoň trochu objasnila, jak nespavost může vzniknout a nějaké ty rady, jak ji léčit. Spěte klidně a sladce, vaše kořenářka Jíťa. ❤

Reklamy

One thought on “Spíš? Ne, ale snažím se.

  1. Velmi zajímavý článek. Také mě sem tam trápí problémy s dlouhým usínáním, ale teď už naštěstí vím, jak na to. Akorát si večer nedám kozlíka, ale Velkopopovického kozla – řekl bych, že to má taky určitý pozitivní vliv na délku usínání.

    To se mi líbí

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s